در حال بارگذاری؛ صبور باشید
منبع :
شنبه

۲۲ آذر ۱۳۹۹

۲۰:۳۰:۰۰
55002

سینمای دینی باید به‌روز و جوان‌گرا باشد

فرهاد قائمیان؛ بازیگر سینما

یک بازیگر سینما معتقد است: سینمای دینی زمانی می‌تواند جوانان را جذب کند که سخن دین را به‌روز بیان کند.

فرهاد قائمیان در گفت وگو با خبرنگار معارف ایرنا گفت: سینمای دینی در کشور ما باید به روز شود. یعنی مفاهیم مذهبی و همچنین آموزش های دینی را باید به روز کنیم. بنابراین قرار نیست اسم یک سینما را سینمای دینی بگذاریم ولی فیلمنامه خوب نداشته باشیم یا دیالوگ های قدیمی را به کار ببریم.

بازیگر فیلم بادیگارد اضافه کرد: من در فیلم های تاریخی بازی کرده ام و اینگونه فیلم ها نیز باید ساخته شود تا در حوزه های اجتماعی و دینی حرفی برای گفتن داشته باشند، ولی باید بتوانیم مفاهیم سینمای دینی را به روزتر بیان کنیم.

ما یک جامعه جوان داریم و این جوانان باید بتوانند سینمای دینی را لمس کنند و جذب آن شوند در حالی که بیشتر گفت وگوها (دیالوگ) در سینمای ما تاریخی و آرکائیک (ادبیات قبل از میلاد) است، ولی برای به روز کردن این سینما قرار نیست مثل تاریخ بیهقی گفت وگو کنیم که کمتر برای جوانان قابل فهم است.

وی افزود: با به روز کردن چنین سینمایی می توانیم بگوییم سینمای دینی داریم و صرف ساختن یک فیلم تاریخی نمی تواند حتما سینمای دینی را تقویت کند.

قائمیان خواستار استفاده مناسب از فضای مجازی در این راستا شد و اظهار داشت: معمولا برای تبیین معارف دینی به صورت کلی در قالب مفاهیم سینما، تئاتر و تلویزیون حرف می زنیم و نمی توانیم فیلم هایی بسازیم که بتواند جامعه را از آسیب های موجود در زمینه های فرهنگی و اجتماعی حفظ کند.

وی افزود: چنین روشی که برخی افراد فقط مفاهیم کلی را مطرح می کنند، روش مناسبی در سینمای دینی به ویژه برای جذب جوانان نیست و به عبارت دیگر چنین روش هایی را نمی توان به روز دانست درحالی که باید به مصادیق پرداخت.

بازیگر مجموعه تلویزیونی وفا تاکیدکرد: ما باید به جوانان اعتماد کنیم تا بتوانند در زمینه مفاهیم دینی فیلم بسازند و جوانان می توانند مفاهیم دینی را به خوبی در یک فیلم کوتاه به نمایش درآورند.

وی با اشاره به برخی از آثار تولیدشده جوانان در سینمای هنر و تجربه پیشنهاد کرد تا برنامه سازان تلویزیونی برنامه هایی را در معرفی فیلم های کوتاه این جوانان در تلویزیون به نمایش بگذارند، تا آثار آنان به خوبی دیده شود. در چنین زمانی است که خانواده ها به فرزندان خود اعتماد و آنان را برای ساخت فیلم تشویق می کنند ولی اکنون رکودی در این زمینه وجود دارد که باید آن را جبران کنیم.

تماس با هنر اسلامی

نشانی

نشانی دفتر مرکزی
ایران ؛ قم؛ بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه ۶ ، مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام، طبقه دوم، خبرگزاری ابنا
تلفن دفتر مرکزی : +98 25 32131323
فاکس دفتر مرکزی : +98 25 32131258

شبکه‌های اجتماعی

تماس

تمامی حقوق متعلق به موسسه فرهنگی ابنا الرسول (ص) تهران می‌باشد